Tuesday, April 13, 2010

belajar bersabar...

salam sume...hmmm bru je abis kls bahasa arab ni kt tahun 2 tadi..dengan cuaca yg panas dan dgn ragam murid2 yg pelbagai,..sesungguhnya mereka sume tu cukup menguji kesabaranku huhu...xtau la td dlm kls ntah da berapa kali meninggikan suara kt murid2 tu..cpt2 aku istighfar n igt balik mcm cik rosdi ckp," anggap apa yg dilakukan tu sbg sumber pahala ".bile pike balik mmg btul,kalau kite letakkan sesuatu perbuatan tu sbg sumber pahala kite,insyaAllah kita dgn hati yg terbuka akan wt keje tu secara ikhlas dan tenang..pstu tadi masa ngajar tadi tu,de la sornag anak murid tu die nak pas2 surat la plak..die igt cikgunye x nampak kot..aku apalagi,trus amik n nak koyakkan..but b4 koyak,aku baca dulu..antara ayat yg ditulis, " hakimi nak kawin aqilah sbb dia cantik"..trus aku koyakkan kertas n geleng2 kan kepala..aku memebebel la kejap huhu..aku ckp..awk sume bru 8 tahun,apa yg awak tau??tuags awak skrg ialah belajar ],belajar dan trus belajar dan jgn wt yg bukan2...macam2 hal la budak2 sekarang ni..tu la aku ckp tadi,mereka sume ni mmg betul2 menguji kesabaran dan keimanan kita..apa pun,i luv my student!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...