Friday, December 10, 2010

Berupayakah aku?


 sweetnye gambar nih..i like it!


Da 2 hari tak menulis apa-apa entry,baru hari ni masukkan entry contest.2 contest aku join arini..best!hehe.Korang nampak tak gambo kat atas tuh?ha sweetkan...sempena esok ni HALUANITA menganjurkan seminar mahligai impian siri kedua x silap aku Seminar ni di UTHM..Moh kita ramai-ramai pakat pi sana..Paling penting, kita mendapat ilmu yang bukan senang kita nak peroleh,ilmu rumahtangga Muslim.Seminar ni sesuai sangat-sangatlah untuk mereka-mereka yang masih bujang/masih tercari-cari/yang sedang on da way ke alam perkahwinan dan untuk mereka yang sudah berumahtangga pun sesuai. Sebenarnya dalam Islam, untuk mendapatkan generasi-generasi yang terus mendukung dakwah Islam ni bermula dari sesi pemilihan jodoh lagi.Da dapat jodoh yang sekufu, yang faham,barula boleh terbentuk sebuah baitul Muslim sepertimana yang Islam kehendaki dan seterusnya melahirkan zuriat yang soleh dan soleh yang dapat meneruskan kesinambungan dakwah dan tarbiyah. (huh betui ka ayat aku nih?hehe...Baitul Muslim ni ialah membina sebuah keluarga Muslim tapi kalau Baitul Dakwah lebih jauh dari ini iaitu untuk membina generasi pewaris.Pewaris dakwah, pewari s kerja Nabi.Ni benda serius ye bukan main-main. Cakap pasal jodoh ni,macam-macam terpike,terlintas kat fikiran nih.Lagi la umo da meningkat ni,orang biasa la kan akan tanya, awak bile bila pulak...dunno.Bukan setakat kawan-kawan atau orang-orang lain je,anak murid aku pun pandai tanya tau.huh...Aku juz jawab," awak doakan la cikgu dapat orang yang baik"...hehe...InsyaAllah,lelaki yang baik untuk wanita yang baik dan begitu juga sebaliknya.Yakin jodoh itu Allah da susunkan untuk hamba2Nya..Aku bile plak ntah hehehe..(soklan cepu emas untuk diri sendiri)

Moga Allah pertemukan aku dengan insan yang taat dan patuh kepadaNya dan jadikanlah diriku seorang yang insan yang solehah..amiinnn......Aku suke sangat ngan ayat nih " ~Orang yang cintakan dakwah mesti menuju kepada baitul dakwah untuk kesinambungan dakwah. Kalau tidak jangan kita sebut pasal dakwah . "

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...